12. veebruar 2012

14 . Alutaguse maraton ja 1. Tartu teatemaraton



Selle nädalavahetuse ja treeningtsükli lõpp oli väga tegude ja pingutuste rohke. Alutame siis reedest, mis oli kõige kergem päev. Hommikul käisime ujumas, tegime lõike ja siis Tiina võttis ka aega. 10 x 100m ja viimase 100m ajaks sain 1 minut ja 10 sekundit, ootan juba pingsalt esmaspäeva, et kehalise kasvatusetunnis uus 100m rekord ujuda, ma loodan midagi 1 minuti ja 5 sekundi juurde. Õhtul pidime aga kell 3 juba Tartus olema, kuna Tartus oli mingi treenerite koosolek, saime siis viimasest tunnist ära koolis ja ei pidanudki geograafias jutustama litosfääri osa. Muidu oli meil ettenähtud vist puhke õhtu reedel, aga otsustasin ära proovida Tartu aerutajate treeningtingimused Tartu Ülikooli Spordikeskuses. Oi, seal oli alles vägev treenida, jõusaal läbi kolme korruse, sisestaadion 200m ringiga pluss palju palju pallisaale ja fitness, bodypump, zumba jne treeningsaale, jube lausa. Mõnus, kõik oli kohapeal olemas, ainult treeni! Koormasin siis kergelt selga ja rinda ja jooksin 20 minutit uhkel sisestaadionil ja venitasin. Kergelt, et järgneval päeval olevat maratoni ka jõuaks sõita. Õhtul tegime väikesed burgerid ka Mc'is ja läksime Pannjärvele ööbima, seekord saime kohad võistluskeskusesse, mis asus kohe stardikoridoride kõrval.
Laupäeval 14. Alutaguse maratonil oli ettenähtud 40 km suusatamist klassikalises tehnikas, kuid minu GPS sai kokku ainult 35,7 km nagu paljudelgi teistel. Kahjuks pidin startima 2. stardikoridorist ja Andreas sai millegi pärast startida 1. koridorist, siis pidin juba stardis talle loovutama umbes 50 m. Kuna rada läks kohe kitsaks ja mina venisin stardis kui tatt, samal ajal sõitis Tups juba täistuuridel. Vast see saigi saatuslikuks, et ma Tupsule 54 sekundit kaotasin. Enne finišit ei näinud ma Tupsu kordagi, kuid täpselt minu lõpetamise ajal nägin kuidas ta suusad jalast ära võttis ja minema jalutas. Muidu me mõlemad sõitsime väga tublisti, nimelt Andreas oli kokkuvõttes 32. ja mina olin 38. Omavanustes vastavalt 2. ja 3., millega kahjuks auhindu küll ei kaasnenud, vaataata sellele kui suured on osavõtumaksud, mida me kõik 1000 inimest maksnud oleme. Ajad olid siis pärnu aerutajatel järgmised : Andreas 1 tund 53 minutit ja 10 sekundit, Mina 1 tund 54 minutit ja 4 sekundit, Simo (290) 2 tundi 19 minutit ja 12 sekundit Tiina (488. omavanustes 3.) 2 tundi 37 minutit ja 6 sekundit. Oleks distants olnud nii pikk kui lubatud, oleksin ehk Andreaseegi ära teinud, aga oleks on paha poiss. Anette saavutas 1. koha lühemal distantsil, 20km , omavanustes ajaga 1 tund 15 minuti ja 35 sekundit.
Pühapäev, see oli ajalooline päev, sest toimus ju 1. Tartu Teatemaraton. Aerutajate meeskonda kuulusid ja läbima pidid: mina 12 km, Simo 20 km, Andreas 14,6 km ja Tarmo Tootsi 16,4 km. Mina siis alustasin ja läksin täiega panema, pärast esimest kilomeetrit olin mina esimene koos kellegiga, kelle meeskond ka kokkuvõttes ära võitis. Läksime kahekesi eest ära ja 4. km peal läks ka võitja meeskond minult eest ära. Hoidsin aerutajate meeskonda 2. kohal ja andsin teate edasi ka teisena imbes üheminutilise edumaaga kolmanda koha ees. Kahjuks aga järgmine vahetus meil ei olnud nii tugev ja loovutas 4 kohta, seega olime langenud 6. kohale. Siis aga Andreas vedas ligi 5 minutiliseks veninud vahe kinni ja olime 4. positsioonil, kaotus kolmandale 2 minutit. Siis tuli Aerutajate raske kahurvägi Tarmo Tootsi mängu, kuid kahjuks eegi ei aidanud meid, võttis küll kolmandale kohale 1 minuti võrra lähemale, kui veel jäi minna 1 minut. Kahjuks ei suutnud ajalugu teha ja 1. Tartu Teatemaratonil esikolmikusse sõita. Aga esimesena medalilt välja jääda pole ka väga hull, vähemalt sõudjatele panima ära, kes finišeerisid 5. meeskonnana. Aga veel tegin ühe väikese triki täna, vaattaata sellele, et mul ainult 12km oli vaja sõita, sõitisin ikkagi terve maratoni kaasa ja olin Kaspar Taimsoo järel teine, kes pika maa läbis. 10km enne lõppu veel juhtisin teda, aga mina sõitsin rahulikult ja sõin joogipunktides j aei pannud tähelegi kui too mööda lendas, aega kulus Kasparil 3 tundi ja 13 minutit minul aga 3 tunti ja 15 minutit, mis on ühtlasi väga kõva aeg. Nüüd vast aitab ka kirjutamisest. Järgmine nädalavahetus Tartu maratonil näeme!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar