Pärast 2- nädalast kodus treenimist (sportlikus mõistes on tegemist perioodiga, kus koormused oli madalad ja sai hinge tõmmata) Lõuna Aafrika laagri järgselt sõitsime juba uude laagrisse Budapesti, kus mina ja Kaspar 3 nädalat vähemal või suuremal määral ungarlastest aerutajatega koos treenida saime.
Picture by Aldo Luud! |
Alustuseks... "Aerutajatele meeldib igale poole bussiga sõita!" Nii ka sel korral! Teisiti oli aga see, et sel korral oli kaasas ka minu parem pool Keret, kes 22- tunnise autosõidu ajal meeleolu üleval hoidis ja mitte ainult, ka laagri esimesel poolel! Kohale jõudes ootas meid juba tuttav treeningkeskus ja majutus (paatmaja jõel). Jõudsime kohale pühapäeval piisavalt vara ja jõudsime teha vajalikud ettevalmistused, et edasine laager saaks toimida nii nagu kord ja kohus - mõned pisikesed organisatoorsed vimpkad olid laagri planeerimisel sisse tulnud, mistõttu tuli treeninkeskuse juhatajale mõnevõrra üllatusena see, et me sinna üldse laagerduma tulime. Majutusega vedas meil meeletult - meil oli üsna suur pind, mida kolmekesi sõbralikult jagada, hästi varustatud köök (see tähendab väga häid roogasid), asukoht 5 palli skaalal 6 (50 m treeningkeskusest) ja pealegi PAATMAJA JÕEL! Mida veel tahta???
Magasmituba vaatega kontorisse |
Sõbrakesed kolmekesi |
Treeningutest. Budapesti treeninglaagri eesmärk oli treenida võimalikult palju koos tugevate ungarlastest aerutajatega, kuid kahjuks oli 3 nädala jooksul neid treeninguid rohkem, kus tuli võidelda ainult iseendaga. Ungarlastega koos tehtud treeningud oli heas mõttes väga valusad ja võitluslikud. Ülesehituselt olid treeningud väga sarnased: "Soojenduseks" 6 km lainel sõitu (sama effekt nagu rattaga teise ratturi tuules sõitmine), iga kilomeetri järel toimus vedaja vahetus ja kui "soojenduse" osa läbi sai algasid lõigud alates 30 sekundist kuni 4 minutini. Ehk enamus lõigutreeninguid alustati väsimuse/eelneva koormuse pealt. Näide : kiireim 6 km oli alla 25 minuti ehk kuskil 4:10 min/km. Treeningud ilma kaaslasteta olid suunatud rohkem tehniliste oskuste lihvimiseks, intensiivsus oli kõvasti kõvasti madalam ja puhkused lõikude vahel väga väikesed, mis lubasid korraks jala sirgeks lasta, et jõuaks jälle lõigu ajal sihiku paigas hoida.
Lainel sõitmine |
Lõpuks jõudis kätte aega, mil sai teha ka esimesed kontrollstardid 1000 m peal. Kahel korral ja mõlemal korral sõitsime 2 korda distantsi ajale. Tegemist oli võistlustega väga sarnase situatsiooniga, sain startida kõrvuti natuke veel võõraste aerutajatega, kelle taseme ja võistlustaktika üle mul tervikpilt puudus.
Esimesel "võistluspäeval" loositi mind kokku treeninggrupi tugevuselt 2. aerutajaga, esimese sõidu ma võitsin ajaga 4:08, mis jäi ka päeva 2. ajaks. Tingimused oli väga rasked, see tähendab, et tuul puhus otse vastu ja väga tugevalt, lisaks mainin, et jõe voolgi on väga arvestatav, mis lükkas tagant. Kokkuvõttes väga aegalne ja pikk 1000m! Kui sõit juppideks lahti võtta siis väga hea start ja viimased 300m, aga väga kehv distantsi keskmine osa. Tõenäoliselt kannataski keskmine osa väga kiire stardi pärast. Päeva parimaks ajaks vormistati 4:06. 2- sekundilist vahet parimaga võib pidada väga väikeseks vaheks kui võrrelda seda eelmise aastaga. Teiseks sõiduks oli püssiroht otsa, aeg 4:15 ja treeningkaaslane võttis revanši sekundilise eduga.
Teisel "võistluspäeval" olid tingimused "kerged", see tähendab, et tuul puhus tagant diagonaali. Tol päeval loosi ei toimunud ja 3 eelmise nädala parimat pandi ühte sõitu kokku. Läksin tegema vigadeparandust võrreldes eelnenud nädalaga - start tuli välja hästi, aga sel korral ei pannud ma üle. Poole distants peal olime kolmekesi justkui "sõbralikult" veel ühel joonel, siis hakkasid jõujooned välja joonistuma. Eelmise nädala 1. mees hakkas oma teed minema ja 3. mees maha vajuma. Sõidu kõige nõrgemaks kohaks jäigi 500 - 700 m, kus tekksi 3 sekundiline vahe võitjaga, mida ma pikemaks venitada ei lasknud ehk lõpp oli sel päevalgi hea tugev. Ajaks kiired 3:45, teine sõit ajaks 3:50. Kokkuvõttes jälle päeva teine aega.
11. ja 12. mail toimub juba esimene tõsisem võistlus Leedus Trakais, kus eelduste kohaselt on stardis kogu Baltikumi nr 1 1000 m ühekanuu spetsialistid!
Do it as it says! |
Selle laagri trasnpordivahend |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar