22. mai 2019

Poznan'i MK etapi eel

Pärast Trakais võistlemist ja enne Poola Poznan'i MK etappi mahtus treening- ja võistlusplaani pisike võistlus Narvas, kus kavas oli 200 m ja 5000 m nii ühe- kui ka kahekanuul. Trakai võistlus andis head tagasisidet minu hetke olukorrast ja lisaks viis Tartu Ülikooli Sporditeaduste ja füsioteraapia instituudi treeningteaduste teadur Priit Purge läbi koormustaluvuse testi kanuu-ergomeetril, mille tulemusi siis treeningplaaniga kõrvuti analüüsiti.
U-18 EM 2013. aastal Poznanis
Nagu eelmises postituses öeldud, siis 1000 m sõit Trakais väga rahulolu ei pakkunud, eriti just start, mis tõttu sai treeningplaani sisse toodud mõned muudatused. Ka varasemalt on 1000 m sõidus olnud esimesed 250 m üsna keeruline võistlejatega rinda pista ja Trakai põhjal tundus, et hetkel ei ole olukord eriliselt parem, seega loll on oodata teistsugust tulemust võrreldes varasemaga kui jätkata samas vaimus. Treeningplaani sai varasemast rohkem treeninguid, mille eesmärk oli arendada 1000 m esimest veerandit ja leida üles kiirus oma kehast.
Trakai 1000m (By Kristo Sepp)
Koormutest sisuliselt sekundeeris võistlust, et keha võime anaeroobseid mehhanisme efektiivselt ära kasutada on tagasihoidlik, targemate arvates siit ka tagihoidlik esimene veerand 1000 m peal. Koormustesti ise nägi välja selline, et alustasime nn nullkoormuse pealt (20 W), iga minut tõstsime koormust 10 W võrra, välja jõudsin 170 W, lisaks tegin lõppu maksimaalse 10 sekundilise spurdi, kus suurimaks numbriks registreeriti 225W. Kokku kestis test 17 min, mis tegelikult ületas soovitud 15 min piiri, seega tuleb järgmisel testimisel protokolli ilmselt muuta ja sammuks 12 - 15 W, sest julgen arvata, et järgmisel testimisel on koormusaste juba suurem. 
Narvas Eesti KV etappidel tegin täie tõsidusega kaasa ainult 200 m sõidu, kus algne eesmärk oli tegelikult testida oma varustust ehk plaanis oli sõita 2 x 200 m ühekanuul nii Nelo kui ka Vajda paadiga ja lisaks vahetada praegune aer väiksema vastu. Õnnetuskes Nelo paat võistlustele kaasa ei mahtunud, kuna isiklikku autot ma veel ei oma siis sõltun oma võistlusvarustuse transportimisel  suuresti sõprade heatahtlikkusest (Aitäh, Kaspar!). Lootsin, et lisaks enda sõidule lubab peakohtunik väljaspool võistlusarvestus mind starti näiteks meeste süsta eelsõitu, kus oli olemas ka vaba rada, aga kahjuks peale pikka pikka seletamist (korraks oli isegi nõus, kui eranditult kõik treenerid on nõus) seda ei lubatud. Seega, tegin ära oma võistlussõidu üsna viisaka ajaga (43,612 - PS!!! Narvas võetakse stopperiga aega tuhandiku täpsusega!) ja 15- minutilise pausi järel uue 200 m teiste startide vahel väiksema labaga aeruga. Pausi pikkus ütleb kõik, ajalist parandust ei olnud loota mingi valemiga, mida aga jälgiti oli tõmbesagedus ja tehniline sooritus. Tõmbesageduse suutsin tõsta kõrgemale, kuid tehnilises soorituses see mingit muutust esile ei kutsunud. Küll aga tundsin ise, et aer jäi liiga kergeks, seega sai testimiseks valitud liialt väikene aer. Järgmisel päeval tegin kaasa ka 5000 m sõidud (Eesti KV punktide kogumiseks), kuid need juba täpselt nii aeglaselt kui võimalik ja nii kiiresti kui vaja, sest ees on ootmas MK- etapid Poolas ja Saksas.
Tänaseks olen jõudnud Poznani ja neljapäeval hakkab pull pihta! Kavast sai võetud maksimum, muidugi on fookus 1000 m ühekanuul, mis on ainus distants, kus mul võimalik püüda augustis piletit Tokyosse! Ajakava (Eesti aeg) on siis järgmine (eelsõidud/poolfinaalid):
23. mai
200m eelsõit kell 15:35 rada 2
1000m eelsõit kell 17:19 rada 9
24. mai
1000m poolifinaal kell 10:39 - 10:53
500m eelsõit kell 18:22 rada 2
25. mai
200m poolfinaal kell 10:30 
500m poolfinaal kell 17:42 - 17:48
26. mai
5000m kell 17:10
Katsun Teid pidevalt ikka kursis hoida, seega hoidke Teie silm peal ,minu tegemistel Facebooki's ja Instagramis!
Siia peaks tekkima ka live ülekanne! https://www.canoeicf.com/canoe-sprint-world-cup/poznan-2019
2013. aastal lõpetasin 5. postisioonil

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar