25. jaanuar 2021

Si, siamo morti

Ciao tutti! Lõpetasin just selle aasta esimese treeningtsükli koos hea sõbra ja treeningkaaslase Carlo Tacchiniga. Hea meel on tõdeda, et oleme üksteist suutnud korralikult suruda ja hetke seisundi võtab kõige täpsemalt kokku itaaliakeelne sõna morto.

Lago di Mergozzo

Eelmise aasta kogemusele toetudes arvasin, et jaanuaris ootavad ees veel pigem madalama intensiivsusega pikemad treeningud, aga ei! Ka Carlo tunnistas, et sel aastal on intensiivsuse tase jaanuaris juba päris kõrge ja sellise katsetuse olid nad oma treeneriga hooaja plaani kokku pannes eesmärgiks võtnud. Ütlen ausalt, et intensiivsuse tõus oli minu jaoks päris järsk ja praktiliselt terve esimene nädal olid minul kraanid lukus. Tõenäoliselt vindus esimesel nädalal minus magamata öö autoreisist Itaaliasse. Viimasele nädalale läksin vastu juba natuke kosunumana ja hakkasin päev päeva järel üha teravamalt survestama ka Carlot kuni ta lõpuks lausus tunnustava lause: "F@ck, you were fast on this session!" 

Kuigi ma tunnen veel, et organism ei ole veel valmis taluma viimaseid käike kannatamist ja laktaati, siis jah, kanuu liigub päris hästi! Minu enda seletus sellele, et kannu liigub on see, et ma hakkasin alles siin tabama ühte tehnilist elementi ja selle mõju. Mul on pigem hästi laisk tõmbe lõpetamise faas - tõmme jääb lõpetamata (liialdades: jätan aeru vette lohisema). Siin olles hakkasin ma kui välk selgest taevast tunnetama seda vahet kanuu liikumiskiiruses kui ma tõmbe ära lõpetan ehk ma üritan aeru veest välja võtta varem. Nii on ka aer vees ajaliselt sajandik sekundeid vähem. Lihtsustades ütlen, et aeru tõmme kuni põlveni on kanuule hoogu juurde andev ja tõmme põlvest taha poole on väheneva kasuteguriga ning lõpuks hoogu pidurdav. Sisuliselt üritan ma ära jätta väheneva kasuteguriga tõmbeosa, säästes nii sekundi sajandikke, mille arvelt on mul võimalik teha mõned kvaliteetsed tõmbed rohkem.

Järele aitamise tund

Treeningtsükli lõpetasime vahva 6 x 2100 m all out treeninguga. Kui muidu oli ilmataat meid soosinud, siis viimasel treeningul pikendas ta tugevate tuultega meie kannatusi kanuus päris mehiselt. Minu kiiremaks ajaks registreeriti 9.28 ja laktaat 9,6. Alla päikest sõites oli mul kaks motivaatorit silme eest: tagasipöörde poi ja 2 minutit varem startinud Carlo. Pöördepoi juures olime me sekund sekundis kinni (kahel korral isegi hoidsin edu), tagasi pöörates oli päike aga nii pimestav, et keeruline oli isegi sihti seada, rääkimata Carlo nägemisest. Kahjuks ma Carlo teise poole aegu veel ei tea, aga saan varsti teada, sest ka treeningute ajasõidud protokollitakse ja esitatakse peatreenerile analüüsimiseks. Nagu ma eelmises lõigus mainisin, siis organism ei ole veel valmis viimaseid käike kasutama, seda tundsin ma 2100m peal vahemikus 1300-1700m, kus mu keha andis väga palju järele, sellest tulenevalt kahtlen, et ma Carloga võrdväärselt sõitsin. Tulevad tulemused, annan teada! NB! Protokollijaks oli Carlo treener Beniamino Bonomi (Bebo), kelle kuldne käepigistus oli kindlasti innustav!

2100m lõpp

Trennis käime me autoga, Lago Maggiore on ainult 100m kaugusel majutusest, kuid aerutatav järv Lago di Mergozzo on majutuskohast 10km kaugusel. Nagu te juba teate siis olen ma endale õnnesärgi selga tõmmanud (kui särk seljas ei sünni, siis tuleb ise särk selga tõmmata!) ja minu sõidud saavad sõidetud tänu Møller Auto Mustamäe esindusele! Õnneks võtab sõit aega ainult 10-15 minutit ja üks ebareaalselt soodne uudis selle juures on veel see, et Golfi kütuse kulu on ebareaalsed 3,6 l/100km!!! 

Et postitus talumatult pikaks ei läheks, jätan järgmisteks kordadeks tutvustused elamistingimustest, toidust, keeleõpingutest ja loodetavasti ka treeningsõitude protokollidest!

Õnnitlused sünnipäevlapsele! 26 on uus number.

Arrivederci!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar