20. aprill 2020

"Aeg maha" & rattad veerema!

Vaatamata segastele aegadele on "croissantid karantiinis" korralikult treenida saanud. Pärast viimast postitust alustasin kenasti aerutamistreeningutega aga... juba 3,5- nädalane pikkuseks veninud treeningtsükkel ja soov uut treeningnädalat võimsalt alustada muutsid juba niigi hella küünarnuki väga hellaks ja  neli päeva hiljem (alates 9. aprillist) olin sunnitud aerutamisest mõneks ajaks aja maha võtma, kahjuks... Õnneks on ajastus parim vigastusega maadlemiseks!
Tol "saatuslikult" esmaspäeval tuli treeningut kaema ka füsioterapeut, ilmselt oli ka see üks välistest stiimulitest, mis pani mu endast andma kõik mis mul anda on, just tehnilises võtmes ja tõenäoliselt nõnda ma ka triitsepsi üle koormasin. Samas mõnel päeval sain justkui valuvabalt aerutada, siis neljandal päeval sai otsustatud, et võtan aerutamisest mõneks ajaks aja maha ja keskendun üldfüüsilise võimekuse tõstmisele. Lisaks aerutamisele on jõutreeningutel "no go" ka harjutused, mis sisaldavad kätt sirutavat liigutust.
Martin Tarkpea filmitud kaadrid karantiini ajast
Alustasime kohe taastusraviga, sain omal nahal (ja lihases) tunda sellist protseduuri nagu "dry needling", kuna ma nõeltega väga Sina- sõber ei ole siis tundsin enne protseduuri meeletut ärevust. Aga pean tunnistama, et torget pole tundagi, küll aga kõditab see nõelake vahel ebamugavalt ja magusat punkti lihases tabades võtab lihase isegi meeldivalt tõmblema. Väidetavalt jõudis nõel isegi maksimaalselt 4 cm sügavusele, ise vaadata ei julgenud, nii igaks juhuks...
Foto on illustreeriv
Kuna aerutamistreeningud on praegu teadmata ajaks tühistatud siis hakkasid neid treeninguid asendama jooksu-, ratta- ja sõudeergomeetri treeningud. Veloteek rattapoest sai Tanel Kangerti isikliku soovituse järgi rattapaar välja valitud ja jalgadele valu antud. Kohe kutsus Danek ka endaga "kruiisima", sain aru, et ees ootab 40 km pikkune rattatiir, tegelikult ootas ees aga ligi 80 km pikkune rattatiir maastikul, treeningaeg 4,5 tundi. Ütleme nii, et Daneki jalg on vähe teravam ja trenni lõpus jalad mind enam ei kandnud ja enesetunne oli oksendamiseni paha, aga kõik kannatan ära! Kuna mul varasem rattasõidu kogemus on ümmargune paranka, siis mees areneb praegu päevadega!
Süda jõuaks, aga jalg veel ei jõua...
Läinud nädal oli taastav. Veele ei saanud, juba ainuüksi ilmastikuolude tõttu ei saanud, sest jõgi lainetes rajaaerutamise aluste jaoks liialt võimsalt. Seega esimene taastusravi nädal läks väga õigesse kohta. Treenisin valdavalt korra päevas, treeningute sekka mahtus ka üks orienteerumine Raeküla metsas, kus praegu on põnev püsirada sees. Magusaim treening otseses mõttes oli aga rattaga maiustuse järgi sõitmine - 45 km pikkuse ringiga Pärnamägedesse moonirulli järele! Põnevaim ja ärevaim oli võimlemine ja oma esimene live treening ja -intervjuu Terevisiooni otseeetris. Otseeetril oli täitsa põnev mõju ühel jalal seismisele - muutus endalegi väljakutsuvaks harjutuseks. Kes tahab minu ja DTR füsioteraapia ja massaaž koostatud võimlemiskava kaasa teha siis kliki SIIA!
Kosmos on piiriks!
Taastaval nädalal oli mul 2 täiesti vaba päeva ja mõlemal otsisin endale viisi, kuidas ennast natukenegi liigutada. Neljapäeval ja pühapäeval olin üks neist, kes käis Pärnu jõekallast koristamas. Saak oli kahjuks korralik, prahti leiab igasugust: pudelid, madratsid, kanistrid, jalanõud, kalameeste tarvikud, rehvid jne. Mind inspireeris koristama Raimo Pull ja aerutamistreeningul kogetu (pääsesin napilt klaastaaraga kokkupõrkest) ja nüüd ma katsun anda enda panuse, et minu jaoks oluline koht, Pärnu jõgi, natukenegi puhtam oleks! Maru hea tunne on ka pärast!
Pullijüngrite hunnik 60m pikkusel kallasribalt
3 inimtöötunni saak
Paneme uue treeningtsükli rattad veerema! Tänase seisuga on jäänud võimalus, et septembri keskpaigas on mitte OM alade MM, nii et pöidlad pihku, et see peaks!
Kõigile (võistlus)näljastele! 1. - 3. mai toimuvad Sihtasutuse Noored Olümpiale eestvedamisel Eesti esimesed lahtised MV Remote Run'is. Registreeru ja toeta Sihtasutuse stipendiaate (k.a mind) ja pane märk maha! Ka mina võtan osa (tõenäoliselt 10 km jooksus), vaatame kui kaugele seljataha te mu jätate 😉! Loe lisaks SIIT!

"I Yam What I Yam" - Mr. Popeye

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar